Design i wykończenie wnętrz części wspólnej

Strona główna » Blog » Design i wykończenie wnętrz części wspólnej

    Kupno własnego M4 to dla wielu osób inwestycja życia. Dlatego podczas wyboru nieruchomości należy zwrócić uwagę na wiele kwestii takich jak – lokalizacja, standard, rodzaj budynku, piętro, udogodnienia, ekologiczne i energooszczędne rozwiązania. Naszym zdaniem duży wpływ na jakość codziennego funkcjonowania ma nie tylko samo mieszkanie, ale też najbliższe otoczenie. Części wspólne w budynku i na zewnątrz mogą realnie podnieść poziom wygody mieszkańców. Sprawdźmy, jak mogą być zaaranżowane i wykończone wnętrza części wspólnych w nowoczesnym budownictwie. Zapraszamy również do zapoznania się z wysokimi standardami części wspólnych jednej z naszych nieruchomości.

    Wykończenie wnętrz części wspólnej – modne i nowoczesne rozwiązania

    Wygląd budynku z zewnątrz to wizytówka mieszkania. Jednak często zapominamy o tym, że podobną funkcję spełniają części wspólne, szczególnie korytarze prowadzące do mieszkania. Dlatego najważniejsze jest to, żeby projekt wnętrza tej strefy był dopasowany do stylu elewacji budynku. Stworzenie wrażenia spójności podnosi walory estetyczne całej nieruchomości.

    To popularna technika aranżacyjna, którą zastosowaliśmy m.in. w inwestycji przy Conrada 30 na Bielanach w Warszawie. Na przykładzie tej nieruchomości chcielibyśmy pokazać, jak ważne jest używanie wysokiej jakości materiałów do wykańczania wnętrz części wspólnych, zachowując jednocześnie spójność z zewnętrzną elewacją.

    Części wspólne budynku mają ogromny wpływ na kreowanie wyjątkowego charakteru przestrzeni. W inwestycji Conrada 30 na parterze zastosowano kamienne podłogi terrazzo, które doskonale łączą elegancję z wytrzymałością. Na wyższych piętrach zdecydowano się na wykładzinę dywanową, która wprowadza miękkość, przytulność oraz zapewnia odpowiednią akustykę w mieszkaniach. Drewniane poręcze w klatce schodowej gwarantują bezpieczeństwo i komfort, a detale architektoniczne w odcieniach miedzi, mosiądzu i czerni podkreślają elegancję przestrzeni.

    Conrada 30 to inwestycja, która łączy nowoczesność z elegancją. Kluczowe było zastosowanie najlepszych materiałów, które nie tylko podnoszą walory estetyczne budynku, ale zapewniają także jego trwałość i wysoki standard wspólnych przestrzeni przez wiele lat.

    Jak zaprojektować nowoczesne wnętrze części wspólnych w budynku wielorodzinnym?

    Kluczem do trwałego i eleganckiego wnętrza jest ponadczasowy design, który nigdy nie traci na aktualności. Jasne kolory, które optycznie powiększają przestrzeń, wprowadzają do niej poczucie czystości i harmonii. Decydując się na taką paletę barw, warto również wziąć pod uwagę praktyczne aspekty, takie jak łatwość w utrzymaniu czystości w częściach wspólnych. Kamienno-betonowe podłogi, doskonale sprawdzające się w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak klatki schodowe czy okolice wind, zapewniają nie tylko estetykę, ale również trwałość i łatwość w czyszczeniu.

    Natomiast w części prowadzącej do samego mieszkania popularnym rozwiązaniem jest montowanie dopasowanych kolorystycznie dodatków, które podkreślą design budynku. W przypadku inwestycji Conrada 30 zdecydowaliśmy się na dodatki w kolorach mosiądzu i czerni np. drzwi, klamki, numery pięter i mieszkań. W ten sposób dodaliśmy wnętrzu elegancji, a przy tym przełamaliśmy jasną kolorystykę. Założyliśmy także wysokiej jakości wykładzinę dywanową, która sprawia, że wnętrze staje się bardziej przytulne, ale też poprawia akustykę wewnątrz budynku.

    Części wspólne w budynkach wielorodzinnych – na co warto zwrócić uwagę?

    Przed podpisaniem umowy z deweloperem, warto zapoznać się z projektem wykończenia części wspólnych. Pozwoli to nie tylko zobaczyć, jak będą wyglądały te przestrzenie, ale także poznać szczegóły dotyczące użytych materiałów i elementów wyposażenia. Oto kilka najważniejszych kwestii, które warto rozważyć, oceniając projekt wykończenia wnętrz części wspólnych..

    Funkcjonalność klatki schodowej i korytarzy

    Zaczynając od kwestii praktycznych, jednym z najważniejszych aspektów wpływających na codzienny komfort życia jest obecność windy w budynku. W naszej inwestycji Conrada 30, winda stanowi nieocenioną zaletę, nie tylko dla osób mieszkających na wyższych piętrach, ale również dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Dodatkowym plusem jest komfortowe przemieszczanie się z wózkiem dziecięcym, transportowanie mebli, a także ułatwienie transportu cięższych zakupów spożywczych.

    Kontrola dostępu do budynku

    Bezpieczeństwo to jedna z najważniejszych kwestii, o której należy pamiętać. W kontekście części wspólnych to jeszcze ważniejsze. Popularnym rozwiązaniem jest montowanie systemów kontroli dostępu do budynku. Zamiast tradycyjnych domofonów znacznie częściej montuje się bezdotykowe kontrole dostępu. W mieszkaniach powinny być montowane wideodomofony, które umożliwiają sprawdzenie, kto dzwoni do drzwi.

    Dodatkowym zabezpieczeniem są również systemy monitoringu osiedla CCTV montowane na zewnątrz.

    Bezpieczeństwo to kwestia kluczowa, szczególnie w przestrzeniach wspólnych. Coraz częściej stosuje się nowoczesne systemy kontroli dostępu do budynku, zastępując tradycyjne domofony bezdotykowymi rozwiązaniami. W mieszkaniach warto zainstalować wideodomofony, które pozwalają na identyfikację osoby dzwoniącej do drzwi. Dodatkowym elementem zwiększającym bezpieczeństwo są systemy monitoringu CCTV, które obejmują zewnętrzne obszary osiedla.

    Skrzynki pocztowe w budynku

    Sprzedaż internetowa to już całkowity standard. Jednak znacznie większym problemem jest odebranie paczki, jeśli wszyscy domownicy pracują poza domem. Na szczęście w nowoczesnym budownictwie coraz częściej montowane są inteligentne skrzynki pocztowe w budynku. Dobrym przykładem będzie tutaj inwestycja Conrada 30, w której znajdują się specjalne skrzynki pocztowe Pakomatic. To niezwykle wygodne rozwiązanie, które sprawia, że można zamawiać zakupy przez Internet, wybrać dostawę do skrzynki pocztowej i wygodnie odebrać zamówienie już po powrocie do domu.

    Energooszczędność

    Często zapominamy, jak duży wpływ na koszty eksploatacyjne ma oświetlenie części wspólnych. Im więcej punktów świetlnych i kondygnacji, tym wyższe rachunki za energię. Warto zatem postawić na energooszczędne oświetlenie LED, które jest idealnym rozwiązaniem dla budynków wielorodzinnych. Taki wybór to oszczędność dla wszystkich mieszkańców.

    O nas

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam feugiat, arcu non venenatis vulputate, justo tortor elementum arcu, nec consectetur nisi erat vitae lectus. Phasellus quam nibh, rutrum id pharetra vel, faucibus vel odio. Curabitur nunc tortor, consequat sed dui id, fermentum aliquet nisl. Fusce pulvinar leo nisi, quis luctus justo ornare nec.

    Obserwuj nas na naszych mediach społecznościowych

    Siedziba Firmy

    Marvipol Development S.A.
    Warszawa, ul. Prosta 32
    Recepcja czynna
    Pon-Pt: 9:00-17:00
    22 536 50 00

    Szukasz Pracy

    Sprawdź nasze oferty i aplikuj
    PRZEDSTAWIONE NA STRONIE WWW WIZUALIZACJE ORAZ MODELE BUDYNKÓW MAJĄ CHARAKTER POGLĄDOWY. WYGLĄD BUDYNKÓW ORAZ ZAGOSPODAROWANIE TERENU MOGĄ SIĘ NIEZNACZNIE ZMIENIĆ NA ETAPIE REALIZACJI.

    Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody, tj. art. 6 ust 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO), w celach: przekazywania informacji handlowych przez Spółkę dotyczących ofert Spółek z Grupy Marvipol Development (w formie elektronicznej lub telefonicznej) bądź w celu przekazania informacji o ofercie handlowej doradców kredytowych współpracujących ze Spółką oraz podmiotów współpracujących ze Spółką oferujących wykończenie nieruchomości (w formie elektronicznej lub telefonicznej). Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Osoba, której dane dotyczą posiada prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymania oferty w pożądanej formie. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do automatycznego podejmowania decyzji, nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do organizacji międzynarodowych. Dane osobowe mogą podlegać profilowaniu, zgodnie z zasadami opisami w Polityce Prywatności na stroniehttps://marvipol.pl/. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu odwołania zgody.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Zgoda*

    Dane i kontakt do administratora i Inspektora Ochrony Danych Administratorem Danych Osobowych jest MARVIPOL DEVELOPMENT S.A. ul. Prosta 32, 00-838 Warszawa. Kontakt z nami jest możliwy korespondencyjnie na podany adres siedziby. Administrator danych powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@marvipol.pl, korespondencyjnie ul. Sienna 72A lok. 214, 00-833 Warszawa.
    Cele i podstawy prawne Dane osobowe gromadzone przy pomocy aplikacji o pracę przetwarzane są na podstawie zgody (art. 6 ust 1 lit. a, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO), w celach rekrutacyjnych.
    Okres przechowywania Dane osobowe podane przez kandydata będą przechowywane do czasu zakończenia bieżącego procesu rekrutacji, a w przypadku wyrażenia zgody na inne rekrutacje - cofnięcia zgody kandydata na przetwarzanie jego danych w tym celu.
    Dostęp osób upoważnionych i odbiorcy Dane osobowe będą ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też następującym kategoriom odbiorców:
    - podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia.
    Przysługujące uprawnienia Kandydat posiada prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
    Kandydat ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
    Dobrowolność podania danych i konsekwencje ich niepodania Podanie danych w aplikacji o pracę jest dobrowolne, ale niezbędne w celu uczestnictwa w bieżącym procesie rekrutacyjnym i ew. przyszłych rekrutacjach, ponieważ bez danych osobowych nie jesteśmy w stanie prawidłowo przeprowadzić rekrutacji. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w ww. celach jest dobrowolne i w każdym czasie można ją odwołać.